vrijdag 4 oktober 2013

Het Streek Food Festival in Edam was een superleuke en succesvolle ervaring!

In aanloop naar het evenement heb ik heel veel gedaan en vooral ook heel veel geleerd. Want wat neem je mee en wat niet en hoe stal je de goederen uit, hoe groot is een kraam van 4 meter nu eigenlijk in het echt? Gelukkig hebben we een vrij grote eettafel (250 x 90 cm), dus die kon prima dienen als (halve) marktkraam. Ik ben vrijdag en zaterdag behoorlijk in de weer geweest met de artikelen en kwam er al vrij snel achter dat ik veel te veel wilde meenemen. Uiteindelijk heb ik besloten een flink aantal delicatessen mee te nemen, wat mooie schalen en borden en daarnaast nog wat artikelen om te bakken en koken. Speciaal voor kinderen heb ik de bak- en kookartikelen en keukenschortjes meegenomen, omdat er tijdens het festival ook workshops werden gegeven vooral voor de jonge koks.


Na lang wikken, wegen en alles neerzetten op de tafel, kwam ik tot een mooi assortiment. Alles geprijsd en genoteerd, daarna ingepakt in kratten en dozen en klaargezet voor de grote dag. Zaterdagmiddag is mijn zoon alvast naar opa en oma gegaan om daar te logeren en dat vond hij helemaal niet erg ;-)

’s Avonds de laatste puntjes op de i gezet en daarna lekker gaan slapen. Zondagochtend vroeg uit de veren, want dochterlief moest voetballen en de bus vertrok al om kwart over acht naar Etten-Leur. Op zich kwam dit wel weer prima uit natuurlijk, want om een uur of tien moest ik met mijn auto volgeladen alweer vertrekken richting Edam. Ondertussen was mijn man richting zijn zakelijke evenement en mijn zus, die mij zou helpen, bij ons aangekomen. Samen hebben we toen de laatste spullen in de auto gezet en zijn vertrokken.


Gelukkig was het weer erg mooi, de wind was soms wel wat fris, maar we hebben een groot deel van de dag in de zon gestaan. ALL4KITCHEN.NL kreeg een mooie plek toegewezen in de Hoogstraat in Edam en al tijdens het uitpakken kwamen de eerste bezoekers langs op de markt, afgewisseld door busladingen toeristen. Erg leuk om dan ineens een Spaanse man aan je kraam te hebben die verteld dat hij de LA Organic olijfolie ook verkoopt in zijn delicatessenwinkel in Zuid-Spanje. Hij wilde niet eens een blikje bij me kopen…



Sowieso vond ik het erg leuk om klanten in levende lijve te ontmoeten en de reacties waren superleuk en positief. Veel mensen wilde weten waar mijn winkel is en hebben gretig de flyer aangenomen met de belofte snel een kijkje te nemen. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal verder gaat.

Tijdens het evenement kon iedereen zich inschrijven voor de nieuwsbrief en daardoor maakte je kans op het winnen van een delicatessen-pakket. Ik heb ondertussen geloot en de gelukkige winnares is: Shirley Korsse. Ik zal haar later vandaag via email benaderen voor de adresgegevens, zodat ik het verrassingspakketje snel kan opsturen.

Kortom voor mij en ALL4KITCHEN.NL was het evenement een succes en zeker voor herhaling vatbaar. ALL4KITCHEN.NL zal dan ook bij het volgende Streek Food Festival in Edam aanwezig zijn op 8 december 2013. Het Streek Food Festival zal dat helemaal in het teken staan van Kerstmis.

Tot volgende week.
                             

Kook, eet, geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten