vrijdag 8 november 2013

Heerlijke nieuwe recepten…

Afgelopen week weer heerlijke dingen gemaakt, sommige nieuw, sommige niet, sommige gezond, maar ook een keertje een broodje shoarma, want ook dat moet soms kunnen.

Zaterdag hebben we een heerlijke paella gemaakt, of eigenlijk heeft mijn man die gemaakt. Ik heb alleen geholpen met de voorbereidingen. Deze keer aten we een “Kippaella uit Andalusië” uit het boek “Paella!” van Penelope Casas. Een heerlijke paella met, zoals de titel al doet vermoeden, kip, maar ook met paprika, serranoham blokjes, tomaten, oesterzwammen, sperziebonen en groene aspergetips.


Terwijl mijn man de paella bereidde, heb ik me alvast bezig gehouden met het gerecht van zondag: Ragú van varkensvlees met rode wijn en pappardelle uit de Delicious magazine van november 2013. Dit recept is afkomstig van een Ierse dame: Katie Quinn Davies. Katie fotografeert, blogt en schrijft over “food”. Dit heerlijke recept kost veel tijd, maar het resultaat is echt superlekker!


Voor de ragú wordt een groot stuk varkensvlees (varkensschouder) eerst heel langzaam gebraden (6 uur in de oven) en daarna wordt de saus gemaakt, waarin aan het einde het, in stukjes getrokken, varkensvlees wordt toegevoegd. Heerlijke smaken en niet moeilijk te maken, maar je moet er wel even de tijd voor nemen. Bijkomend voordeel: het huis geurt heerlijk. Ik ben alleen vergeten een foto van het eind resultaat te maken :-(  Hier een foto van de pruttelende ragú.


Woensdag heb ik een heerlijke goulashsoep gemaakt uit het boek Koken met Karin - Zonder pakjes & zakjes van Karin Luiten (http://www.kokenmetkarin.nl/). Ook dit recept heeft wat tijd nodig, maar is ook echt weer een aanrader. De soep moet natuurlijk wat langer op staan, maar dit is het zeker waard. 


Ik kan het boek Zonder pakjes & zakjes sowieso aanraden. Het boek staat vol heerlijke recepten om zelf alles te maken. Zelf maken hoeft niet duur of ingewikkeld te zijn en is vaak vele malen lekkerder dan de pakjes en zakjes uit de supermarkt. Ik weet in elk geval zeker dat ik nog meer dingen ga uitproberen uit dit leuke boek!

Kook, eet, geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten