vrijdag 1 november 2013

Voorbereidingen voor de feestdagen zijn begonnen

Wat vliegt de tijd toch, november alweer…
Terwijl de discussie over wel of geen Zwarte Pieten hier en  daar grimmige vormen aanneemt, begint mijn zoon van 8 steeds vaker vragen te stellen. Ik denk dat dit het laatste jaar zal zijn van geheimzinnigheid en spanning. Op zich jammer, maar kleine jongetjes worden groot en gelukkig maar!

Ondertussen ben ik voor ALL4KITCHEN.NL druk bezig de feestmaanden voor te bereiden. Het samenstellen van cadeaupakketjes in allerlei prijsklassen is ontzettend leuk om te doen en ik zal deze samen met andere cadeau-ideeën vanaf half november dagelijks gaan publiceren op social media. Daarnaast zal ALL4KITCHEN.NL op 8 december aanstaande ook weer deelnemen aan het Streek Food Festival in Edam, dat dit keer geheel in het teken zal staan van, hoe kan het ook anders, KERST.


Na de eerste deelname aan dit evenement, heb ik veel geleerd en ga nu proberen alles beter te doen. De spandoeken van ALL4KITCHEN.NL worden op dit moment gedrukt en de voorbereidingstijd voor mij is nu ook langer, waardoor ik beter kan bepalen wat er allemaal mee gaat. De kerstversiering heb ik onlangs al aangeschaft en ik denk dat het een geslaagd evenement kan gaan worden. Nu maar hopen dat het weer ook meewerkt.

Afgelopen week heb ik weer wat nieuwe recepten geprobeerd en eigenlijk allemaal met succes.
Zaterdag zijn we begonnen met het zelf maken van pindakaas. Het recept komt uit het boek “Koken met Karin”- zonder pakjes en zakjes. Een superleuk boek waarin je recepten vindt om de alledaagse dingen zelf te maken. Nu houd ik zelf helemaal niet van pindakaas, maar volgens Karin Luijten (schrijfster van dit boek) vindt iedereen deze zelfgemaakt variant lekker. Dus we gaan snel aan de slag, pinda roosteren en laten afkoelen. En dan met een paar simpele handelingen veranderen de pinda’s in de keukenmachine in een (echt waar!) heerlijke pindakaas, die zelfs ik lekker vind! Binnenkort ga ik zelf aan de slag om de tomatenketchup te proberen maken, of de bounty’s of… Kortom dit boek is een echte aanrader!

’s Avonds hebben we de nieuwe pasta-machine uitgeprobeerd. De Marcato Regina pastamachine voor holle pasta is sinds kort opgenomen in ons assortiment en schreeuwde om getest te worden. Wij zijn dol op pasta, dus om een gerecht met pasta te maken was absoluut geen straf. 


Samen met mijn dochter ben ik de keuken ingegaan en we hebben de machine uitgebreid getest. De machine wordt geleverd met 5 verschillende opzetstukken die je echt supersnel en eenvoudig kunt wisselen. We hebben ze dan ook allemaal uitgeprobeerd. De verschillende opzetstukken voor rigatoni, maccheroni, maccheroncini, bucanti en fusilli kun je makkelijk op ruimen in de machine zelf. Het schoonmaken van de machine lijkt misschien een hoop werk, maar niets is minder waar. Je mag de onderdelen niet in water afwassen of in de vaatwasser stoppen, maar het afvegen van de machine met een (vochtige) doek is voldoende. Daarnaast kun je de opzetstukjes uit elkaar halen en als je de stukjes pasta eerst een nachtje laat drogen, valt alles er bij als vanzelf af.

Wij gaan in elk geval snel weer een gerecht maken met heerlijke holle zelfgemaakte pasta!


Over de andere recepten die we hebben gemaakt, schrijf ik in mijn volgende blog.

Kook, eet, geniet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten