maandag 27 januari 2014

Januari

De blog heeft even op zich laten wachten, maar het ging niet helemaal lekker met de inspiratie. Nog niet helemaal trouwens. Vorige week had iedereen het over "Blue Monday", maar ik geloof dat het bij mij een "Blue January" was. Ik weet niet wat er was maar het ging gewoon niet. 



Geen inspiratie voor de blog, maar ook geen inspiratie voor het eten. Ik kan dan keer op keer, mijn recepten doorbladeren, maar denk bij bijna alles "nee, geen trek in...". 

Maar genoeg gezeurd, vanaf nu moet het gewoon weer anders zijn. De maand is alweer bijna voorbij en ik moet gewoon weer positief vooruit!
Als ik deze blog heb geschreven, ga ik snel lekkere dingen uitzoeken om deze week te koken en te eten! Ik heb nu ook weer zin om nieuwe dingen uit te proberen, dus kom maar op met die nieuwe recepten.

Wat me volgens mij weer een zetje in de goede richting heeft gegeven is een bericht in mijn gastenboek dit weekend. Ik werd daar blij en verlegen tegelijk van. Ik zal een en ander uitleggen. 

Afgelopen december kwam er een echtpaar in de pop-up store in Amsterdam en zei vroegen mij of ik een soort van thee-ei verkocht maar dan een hele grote die je kunt gebruiken in een grote soeppan. Nu ken ik wel van die kruiden-eieren, die veel groter zijn dan een normaal thee-ei, maar dat was niet groot genoeg. Ik beloofde op zoek te gaan en noteerde hun email-adres. Door de december-drukte  heeft het even geduurd, maar ik vond een set inzetmanden voor in pannen van zo'n 30 cm, precies de maat die het echtpaar zocht. Doordat de leverancier tussen kerst en oud-en-nieuw gesloten was, werden de leveringen iets verlaat, maar vorige week ontving ik de manden en heb ze direct doorgestuurd aan het echtpaar. Na wat vriendelijk mailcontact over en weer, ontving ik afgelopen weekend een bericht op mijn gastenboek, waar ik even stil van werd. Dit is precies de reden dat ik een webwinkel wilde starten! Goede en persoonlijke service verlenen, net een stapje extra zetten voor de klant en op zoek gaan naar producten die klanten niet overal kunnen vinden. 
Daar doe ik het voor en daar word ik gelukkig van!

Nu ga ik snel mijn recepten voor deze week zoeken!


kook, eet, geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten