maandag 8 september 2014

Het roer om, maar dan anders

Nu we terug zijn van de vakantie en alles al weer een paar weken "normaal" is, vond ik het tijd een kleine verandering aan te brengen in ons huishouden.

Door de steeds drukkere werkzaamheden van mijzelf, maar natuurlijk ook van de andere familieleden, vergaten we soms van te voren te bedenken wat we de komende dagen wilden eten. Helaas kwam ik daar altijd vrij laat op de dag achter en dan moest ik in ongeveer 5 minuten tijd bedenken wat we wilden eten, kijken wat we nog in huis hebben en het boodschappenlijstje maken. Daarna snel naar school om mijn zoontje op te halen en met hem boodschappen doen. En dan kom je eigenlijk dus veel te vaak uit op dezelfde gerechten of een vorm van fastfood. En daar wilde ik vanaf. Wij houden ervan verschillende dingen te eten en te proberen en dat schiet er dan steeds bij in. Ik liep dan bijna elke dag in de supermarkt en werd t;e vaak verleid tot impulsaankopen, dus ben ik steeds ook veel te veel tijd én geld kwijt.

Dus het roer moest om! Vanaf vorig weekend zijn we met ons goede voornemen begonnen (want ik wacht nooit tot 1 januari met goede voornemens, meteen beginnen is veel beter). Mijn dochter was direct enthousiast en bedacht voor bijna de hele week een gerecht en de ontbrekende dag werd door mijn man aangevuld.

Maandagochtend heb ik toen maar snel de boodschappenlijst gemaakt en op de agenda aangegeven wanneer ik eventueel nog wat extra moet halen, dingen die niet zolang houdbaar zijn bijvoorbeeld. De grootste berg boodschappen haalt ik dan nu op maandagochtend, het moment dat het echt heerlijk rustig is in de supermarkt (nog een voordeel!).

Ik moet zeggen de eerste week is prima bevallen! Ik heb veel meer tijd en vooral rust, we hebben elke dag iets heerlijks gegeten en de planning voor deze week is gisteren al weer gemaakt. De boodschappen voor deze week zijn al weer binnen en ik kan relaxed aan mijn werkweek beginnen. Nu leek het mij ook leuk om onze eetweek met jullie te gaan delen, ik ga proberen zoveel mogelijk foto's te maken van de gerechten en als het mogelijk is ook de recepten of in elk geval de bron. Morgen komt onze eetweek op de blog.

Tot dan en ondertussen: kook - eet - geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten