dinsdag 9 september 2014

Onze eetweek (week 36)

Zoals beloofd probeer ik vanaf nu elke week onze eetweek te delen. Dit is de eerste keer, dus ik heb nog niet van al onze bordjes foto's gemaakt, ik beloof dat ik deze week mijn best ga doen dit wel te doen :)

Maandag
IJsbergsla gevuld met Oosterse kalkoenreepjes
Dit recept komt uit een kooktijdschrift, ik heb geen idee meer welke, waarschijnlijk de Delicious of de Allerhande), maar het is een heerlijk recept met meergranenrijst, curry-pasta verse groenten en kalkoen. Eén van de favorieten van mijn man.




Dinsdag
Gevulde Cypriotische kip met aardappelen en pita
Dit gerecht is een absolute favoriet van mijn dochter en zij maakt dit ook helemaal alleen. Het recept komt uit het boek "Jamie in 30 minuten" van Jamie Oliver en misschien doet zij er iets langer over dan 30 minuten, het is echt heerlijk. Wij bakken er altijd wat aardappels in schil bij in de oven.




Woensdag
Fusille met worstjes
Ook dit recept komt uit een boek van Jamie Oliver: "Jamie in 15 minuten", maar ook een absoluur heerlijk recept voor de snelle maaltijd. Gebruik wel een goede kwaliteit worstjes, want je proeft het echt! Het liefst koop ik de worstjes op de Pure Markt in Amsterdam, maar mijn slager verkoopt ook een goed alternatief. wij aten hier een groene salade bij.




Donderdag
Pasta salade nicoise met makreel
Dit recept vond ik eerder deze zomer in de Allerhande en aangezien we ook wat meer gezonde vis willen eten, was dit een prima recept om een keer uit te proberen. We vonden het gerecht meteen heerlijk en we hebben hem al een aantal keren gemaakt, zo ook deze donderdag. Op deze nazomerse dag was dit een heerlijke salade. Hier vind je het recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1112334/pastasalade-nicoise 




Vrijdag
Vietnamese kippensoep met vers stokbrood
Dit was een lastige avond, want onverwacht kreeg ik van iedereen in huis 's ochtends bij vertrek te horen "ik weet niet precies hoe laat ik thuis ben, ga anders maar vast eten". Vervolgens zat ik hier om half zeven in mijn eentje en ben ik toch maar begonnen aan deze heerlijke soep. Het recept komt uit een hele oude Tip Culinair (nu Delicious), maar ik vond hem ook hier: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=515195. 



Zaterdag
Paps en mams uit eten en de kinderen Pastasalade met kip en pijnpitten'
Zaterdag hebben mijn man en ik heerlijk gegeten met hele goede vrienden bij restaurant Casa Nostra in Amsterdam. Echt een aanrader! We hebben heerlijk genoten van antipasti, verse pasta met zeevruchten en een verse pasta met gehaktballetjes in tomatensaus en daarna nog een heerlijke salade met rundvlees voor mijn man en gamba's voor mijzelf. De maaltijd werd afgesloten met een overheerlijke creme van marscapone (volgens de ober lekkerder dan tiramisu, en hij had gelijk!) en een huisgemaakt ijskoude limoncello. Wij hebben genoten!
De kinderen hebben samen een heerlijke pastasalade met kip, zelfgemaakte pesto en pijnpitten gemaakt en hebben samen ook een superleuke avond gehad.




Zondag
Kipspiesjes met zalige satésaus en pittige noedelsalade
Ja mijn dochter is fan van de boeken van Jamie, dus ook nu weer iets uit het boek "Jamie in 30 minuten". Ook dit gerecht maakt ze helemaal zelf, zij snijdt de kip wel in blokjes, want dan gaart alles iets sneller. Ook dit is weer een echte aanrader...




kook - eet - geniet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten